20 november 2006

Soc -Vad gör ni (inte?)

Jag skrev häromdan om att Soc har klantat bort ännu en träff. Nu blåser dom en till. Läs detta:

Samarbetssvårigheter
Vi är 95% säkra (tyvärr kan jag inte berätta varför) på att de tre kontaktpersoner som avsagt sig vidare arbete med den här familjen har gjort det på grund av samarbetssvårigheter med Henne, och inget annat. Barnens pappa har de inte haft några problem med.

Hon är en svår person, det har jag vetat i åratal. Samarbetssvårigheter är mera regel än undantag i hennes privata och professionella liv. Nåväl:

Ny kontaktperson
Soc agerade alltså med sömngångaraktig, om än regelmässig, senfärdighet och har nu fördärvat inte mindre än två träffar.

Nu har dom hittat en ny kontaktperson. Som följer reglerna. Exakt. Reglerna i fråga säger att k-personen först ska träffa bägge föräldrarna. Sen ska vederbörande träffa barnen en eller två gånger. Då gör man så, har vi fått veta. Till och med Vederbörande på Soc lär ha tagit sig för pannan. Då är det mycket, ska ni veta. Jävligt mycket.

Gissa vad?
Vederbörande kontaktperson har inte tid att träffa barnens pappa förrän på torsdag. Då går det ju inte att träffa barnen två gånger före helgen. Ridå för den här helgen också, alltså.

Inte nog med det
Vedebörande k-person har meddelat att h*n kan enbart udda veckor. Där går det 14 dagar till. Man baxnar!

Jävla förbannade helvetes satans fördömda Soc. Anställ kompentent personal!
Kan man JO-anmäla regelfascister?

3 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Jag har tittat i din blogg och häpnar över att ditt ex är så lik Henne.

Hur ser det ut i huvudet på dem egentligen?

Plastfarfar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Plastfarfar sa...

Föralldel, Stina. Länken fann jag på Pappaliv.se, ett ställe som jag trots namnet kan rekommendera. Där finns många, även kvinnor, i din situation.

(Skrev fel i förra vändan)