14 november 2006

Blogg-Strul

Bloggen ser lite lustig ut i några avseenden. Det beror på att jag var mer eller mindre beordrad att uppgradera till Bloggers nya version.

Sliter med frågan, som det heter...

Update
Det var de svenska tecknen i högerspalten som inte följde med ordentligt. Jag fick skriva om dem manuellt. Tror att jag hittade alla.


Inlägget bara växte i storlek under dagen och blev allt mer tekniskt. Det är ju inte vad den här bloggen handlar om, så jag har lagt hela posten åt sidan här, tillsammans med diverse annat om Blogger Beta för den som nu vill läsa om den stundom knepiga övergången till B-Beta.

6 kommentarer:

Anonym sa...

En sak är konstigt, och det är att jag som har hållit på och bloggat så jäkla länge, verkar bli en av de sista som får byta.

Plastfarfar sa...

Det gick bättre än jag trodde. "Bara" att skriva om alla svenska tecken i sidebaren.

Det gamla knepet att dölja Navbaren funkar inte längre.

Jag kan också berätta att man får blåsa o börja om med templaten om man vill leka med drag & drop i det nya.

Anonym sa...

Låter jobbigt. Hoppas det dröjer för min del.

Plastfarfar sa...

Ur Blogger Help:

"When you see the invitation to create a Google Account and join Blogger in beta, you're welcome to postpone it and switch later at a more convenient time. If you do this, your old Blogger login will continue to work as before. However, after a couple of months we will begin requiring you to switch in order to access your Blogger account"

Din tur kommer, Johnny...

Anonym sa...

Det verkar så.

Plastfarfar sa...

Jag har en liten blogg om konvertering och det nya i länken i posten, om det kan vara av intresse...