28 juni 2006

Mer i posten

Jag spekulerade igår om att åklagaren städar undan i Hennes akt innan han kommer till skott. Det verkar så. Min anmälan mot Henne för falsk angivelse är också avskriven. Tror jag. Anmälan handlade om två tillfällen i början av Maj, men bara ett nämns i brevet.

Och pappan har fått en delgivning att kvittera. Det handlar om Hennes anmälan mot honom för barnmisshandel. Det handlar om ett nackgrepp och ett undanlyftande av ett trilskande barn.

Visst låter det småttigt? Men det handlar som sagt om barnmisshandel. Då tar man allt på största allvar.

Barnen i fråga har gått på gruppterapi i månader nu. Terapin är till för utsatta barn och jag kan bara fråga mig om de här barnen inte tar plats och resurser för andra som verkligen behöver den. Och det vore kul att höra terapeuternas kommentar till det faktum att barnen vill träffa sin pappa och att de blir lika glada varje gång de springer på varandra.

Det jag vet om terapeuterna handlar om att de gör ett bra jobb med barn och ungdomar i utsatta lägen, men inte vad de gör med barn som är där för att mamman hittar på trauman som aldrig har funnits, som Hon alltså har gjort.

Terapigänget lär nog uttala sig i den vårdnadsutrednng som har beslutats. Troligen kommer också att kallas till rättegången. Då får vi se om de har tagit Hennes sida, eller om de gör sitt jobb som de ska.

Ett mer känt kort i det här är vårt lokala kvinnohus. De gör livet enkelt för sig: Alla kvinnor är utsatta och alla karlar är djur. Självklart har Hon utnyttjat detta för sina egna syften. Hon inledde ju med att ta in på skyddat boende och vi har sett protokoll där personal på kvinnohemmet i fråga uttalar sig om makarnas hem som en "krigszon" utan annan grund för uttalandet än den info som Hon har försett dem med.

Det lär komma mer dynga från det hållet.

Inga kommentarer: