22 juli 2007

On Line igen -och vad hittade vi på hallgolvet?

Husskylt. Tur att vi kunde sitta ute på kvällarna ;-)

Det är skönt att vara helt utan dator och nätet, ska ni veta. En vecka eller så iallafall. Böcker, rundturer och korsord gjorde gott. Mycket gott. Jag var lite hämmad av mitt medicinska, men det gick bra ändå. Det värsta var fästingarna...

Barnens pappa var också med. Han slök historiska böcker (Romarriket), jag hade en bunt SF-litteratur (Space Opera) och Barnens Farmor läste deckare. Tillsammans tog vi så gott som hela SvD-s fredagskorsord helt utan ens en ordbok. Det ni.

Booooring
Pappan hade en kontakt med barnen per telefon under veckan. Det visade sig att de var monumentalt uttråkade. Inget att göra eller "inget att tänka på", som ett av dem uttryckte saken. Mamman lämnade dem helt åt sig själva på dagarna. Alla kompisar var bortresta.

På hallgolvet
Det vanliga man får i posten under en vecka låg och väntade på oss när vi kom hem. Så när som på två försändelser från Tingsrätten till Barnens Farmor respektive denne skribent. Vi är kallade som vittnen i vårdnadsrättegången om någon månad.

Vi var förstås förberedda, men ändå. Det känns lite spännande och högtidligt sådär. Äntligen kan vi göra vårt för pappan inför myndigheterna. Våra anmälningar till Soc om Hennes vanvård, repektive min polisanmälan förra året har tydligen bara begravts. Men nu kommer vi att sitta där och berätta. Och berätta.

Mest om barnen och vad vi har sett de här arton månaderna, men får jag frågan vad jag tycker om Henne så har jag en torr replik på lut. Snäll är den inte.

Men det är ju inte Hon heller.

Inga kommentarer: