02 maj 2009

Dags igen

Nu var det min tur


I ljuset av det här, så är dagar som denna mina egentliga födelsedagar de närmaste åren. Men kalendern säger sitt och nu var det dags igen. Känner ni annars igen det här?

Klicka här, fuskare!


Just det. Ett av barnen har gjort en ni-vet-vad-det-heter-men-inte-jag-tavla pärlplatta av självaste Sura Gamla Katten. Just den bild på Helga som jag tycker bäst om. Katter är oberoende och självständiga varelser. Glöm aldrig detta. Helga —efter snart arton år tillsammans med mig — är nu trött och gammal, men fortfarande oberoende:


Cattus pömsus pömsus firar min dag

Dagen avlöpte bra, så när som på att de två yngsta inte deltog. De var hos sin kontaktfamilj, och det gick inte att ändra. Men de tänkte förstås också på både mig och Helga:

Här renderad i modellera (Helga, alltså!),
fast det heter tydligen något annat än lera nu för tiden.


Min födelsedag avlöpte i Kattens Tecken, men lika glad är jag för det.

Vi lever.

9 kommentarer:

Ullah sa...

Grattis, om än något i efterskott!

Mummel sa...

Pärlplatta...

Har några stycken!

Grattis, med hopp om många friska kvar.

Plastfarfar sa...

Tack, ni bägger och tack för pärlplattan, Mummel.

Anonym sa...

Åh vad fin pärlplattekatten var!

åsna sa...

Nejmen! Är Helga syster till min sambo Bosse måntro? De är rätt lika och lika gamla. Och har visst liknande hälsoproblem, men det kanske är normalt i den åldern.

Plastfarfar sa...

Helga medicinerar mot struma och har även svaga njurar. Det finns inget som hjälper mot det senare. De är vanliga åkommor hos äldre katter, har jag lärt mig.

(Jag såg hennes brorsa när jag hämtade Helga. En blygrå, storväxt typ som inte var ett dugg lik henne)

Ullah sa...

Det är kanske ett ganska vanligt (och fint) kattutseende? Min pappas förra katt (numera hädangången) såg precis ut som era.

Moster Ma sa...

Nu är Moster Ma här och börjar med ett Grattis i efterskott både till åren och till din läkares besked!

Pärlplattor och katter - dä är livet!

Plastfarfar sa...

Ulla: Min katt, liksom mm's är i bästa fall Europeisk Korthår. Men veterinären skriver nog 'Huskatt' för de bägge.

Bonnkatt --Tabby på engelska-- alltså.

MM: Tack

Nog kattbloggat på ett tag!