03 december 2006

Ett SMS, en träff och små sår

Ett SMS från Henne till barnens pappa i veckan:

Gud välsigne den dag du inte beter dig avvikande mot barnen
Helt omotiverat, tre sju! veckor sen förra träffen, och inför den träff som ägde rum i Lördags.
Vad det är för budskap i ett sånt meddelande kan man verkligen spekulera i.
Vad som får Henne att skicka något sådant kan man också spekulera i.
Vad Hon säger om barnens pappa till sin omgivning kan man också spekulera i efter ett SMS som detta.
Jag ser ett otäckt påhopp helt utan grund från en människa som håller på att tappa fotfästet. Nåväl:

Träffen
Igår gick bra, som vanligt. Den nya kontaktpersonen satt där och hade inte mer att göra än de andra kontaktpersonerna. Dvs ingenting. Ett par dystra punkter:

Det äldsta barnet, det mest PAS-ade, utblev på egen begäran. Trist och inte oväntat. Men vi slapp i allafall sabotage den här gången.

Ett annat barn har gått med utslag och rena sår på ben och armar sedan i somras. Vad gör mamman åt det?
Hon lägger på salva
Barnets utslag är nu blödande. Pappan har ingen som helst del i vårdnaden av barnen, så han kan bara lida och se på. (Är det värre nästa gång, så tar jag på mig att kidnappa ungen till akuten, kan jag meddela)

Tröst
De glasögon och de skodon som vi har skrivit till Soc om är nu på plats respektive utbytta. Huruvida detta beror på vår "anmälning" eller något slags omsorg för barnen från Hennes sida kan man också spekulera i...

2 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Pappan får träffa barnen fem timmar varannan vecka. Det har varit rubbningar pga kontaktpersonsavhopp den senaste tiden, så nu blir det två veckor på raken.

K-personens roll är att observera och övervaka, vad jag kan förstå. Tanken är (också vad jag kan förstå) att k-personens närvaro ska inverka hämmande på eventuella läbbigheter.

Och att läbbigheter förekommer i sammanhangen har vi fått oss skildrade av olika k-personer. Jag trodde inte mina öron.

Plastfarfar sa...

Vi tar till oss och lär om det här med exets samarbetsvilja. Tack för det!

Vad som pågår hemma hos Henne har vi fått en vag spegling av i vårdnadsutredningen. Alkohol, snusk och allmänt förfall. Barnen har inte ens regelbundna mattider enligt en oberoende observatör.

Vårat Soc är inte mycket att hänga i gran, som det heter. Eller ska man hänga dem i gran så här till jul (-;