17 juli 2006

Inför nästa möte -Och något helt j-a otroligt

I övermorgon, onsdag, är det dags för pappan att få träffa sina barn igen. Förra gången för två veckor sen, var det äldsta och mest hunsade barnet "plötsligt sjuk". Den här gången kan Hon tydligen redan så här långt i förväg bedöma barnens hälsoläge och förkunna att alla kommer med. Vi får bli varse.

Dett framgick av det nästan timslånga samtal som pappan hade med En Viss Socialsekreterare idag. EVS, på sin första arbetsdag efter semestern drabbades tungt av Henne.

Insikten att jag, "barnens farmors man" var med när pappan träffade barnen för snart två veckor sen, fick tydligen in Henne i ett "chocktillstånd". Hon hävdade att det inte var lämpligt att pappan träffade barnen med mig närvarande. Tydligen beroende på att jag har hennes hårddiskar i mitt bankfack. Mellan raderna låg det att jag hade läst dem.

Jag har inte läst något på dessa förbannade diskar som jag direkt borde ha manglat med Darik's Boot and Nuke, något av det värsta som finns när det gäller att rensa. R-e-n-s-a en disk. Men det finns tydligen kompromotterande material där. Hmm... [Allvar: Det juridiska i detta är så vagt och ingen kan nåt, så jag vågar inte titta i dem. Då får Hon kamske något att slå på]

Kontaktpersonen hade i allafall rapporterat in ett bra möte förförra onsdagen till Soc. Något annat hade varken pappan eller jag räknat med. Och jag "verkade ansvarsfull"! Tack för det, kontaktperson!

Denna Bloggs Huvudperson hävdade vidare att det inte var bra för barnen att träffa sin pappa vid lokalen. Pappan frågade givietvis varför, men En Viss Socialsekreterare hade tydligen inte tänkt på detta själv. Motivet till denna Hennes åsikt får vi vänta på.

Det här är helt enkelt j***a Otroligt!
Hon vill ha ett möte med sin f.d make (skilsmässan gick igenom före midsommar) på Soc! Han sade nej direkt, förstås.

Nu heter det att det inte finns något besöksförbud mellan (ex-)makarna!

Ni läste rätt. Hon säger till En Viss... att det inte finns något besöksförbud. Varför har Hon då ringt 112 minst fem gånger? Varför sitter Hon då i en förhandling på Tingsrätten och säger att pappan bryter mot besöksförbudet?

Frågorn hopar sig.

Min tanke är att rätt mycket börjar hopa sig i Hennes huvud. Vad är sanning och vad är verklighet, höll jag på att skriva.

Jag låter det stå. Sån är ju Hon...

Inga kommentarer: