01 maj 2010

Uppdatering

Den här gången har jag inte slarvat —Jag har varit seriöst sjuk. Lyckligtvis inte i min (förhoppnningsvis avskrivna) cancer. Lunginflammation var det frågan om den här gången. Räkna med att vara nere och orkeslös i 3+ veckor. Nåväl:

Kortet
Barnet har nu ett kort med kod. Det står mitt namn på det, och kontot som det hänger på är mitt. Det hela är en uttrycklig önskkan från barnet i fråga och —outtalat— beroende på att pengar har dunstat bort när h*n har haft medel innestående hos Henne.

Skulle barnet bli avtvingat kort och kod (lätt memorerad för en historiskt allmänbildad), så bara spärrar jag inte kortet. Det blir polissak av det hela. Vi pratar om ett syskon. Och Henne.

Jag vill bo  med pappa!
Jäpp Ett av barnen vill hellre bo hos pappan än hos mamman. Problemet är att h*n inte törs tala om det för sin mamma. Reaktionen skulle förmodligen bli explosiv, förhoppningsvis inte bokstavligen.

Fusket
Jag hade all anledning att tro att Hon skulle jobba sig igenom ett evenemang, så sjukskriven Hon är. Det gjorde hon också,. men beloppet vi  talar om är  tresiffrigt. Det känns lite småttigt att gå vidare med, så jag avstår.

7 kommentarer:

Ullah sa...

Men pf, har du varit sjuk! Hoppas verkligen att du mår bättre nu. Och vad bra att du ställer upp för barnet i fråga. Jag tror det betyder enormt mycket för vederbörande.

Plastfarfar sa...

Tack. Nu är jag mer normalt förkyld och snart kry. Barnet uppskattar kortet och vet att skydda koden, så det ska nog gå bra.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Och nu, så här tre dar efter att du skrev, är du säkert helt oförkyld? Hoppas det.

Plastfarfar sa...

Näe. Lungpaj tar sin tid, har jag förstått. Jag får fortfarande ransonera mina förehavanden, typ jobbet eller så.

stationsvakt@gmail.com sa...

Nå, krya på dig så gott det går.

CRConrad sa...

Aufenkrühengutebesserungen!

Plastfarfar sa...

Jag borde nog be om tolkhjälp här, men jag tror nog allt att det är ett 'krya på dig'. Eller?