06 december 2006

Min polisanmälan av Henne

...för barnmisshandel i mellandagarna 2005 finns med vårdnadsutredningen. Det står så här:

2005-12-27 gjordes en anmälan till polisen av barnens farmors sambo, med anledning av ett telefonsamtal som han haft med ett av barnen som uppgivit att modern samma dag tidigare hade hållit hårt i [barnets] nacke, så att h*n börjat gråta
Det är allt. Inte heller finns det något om detta i redovisningen av de samtal som utredaren har haft med Henne.

När jag i början av april ringde polisen och fick status på detta ärende fick jag veta att Åklagaren har beslutat om förundersökning. Det ligger hos en utredare på polisen som jag har varit i kontakt med tidigare. Längst ner i skrivbordslådan.

Är jag konspiratorisk nu?
Polisutredaren betraktar nämligen barnens pappa som en gravt alkoholiserad våldverkare, och då förstås Henne som en i raden av tyranniserade och sönderslagna kvinnor som man ska stödja med alla till buds stående medel.

Då är det inte så konstigt att inget händer, eftersom en misshandelsdom på Henne skulle ha inverkan på vårdnadstvisten.

Och omvärldens bild av Henne.

Nu det värsta:
Vid ett par tillfällen i somras visade ett (annat) av barnen blåmärken på armarna för sin farmor.
Det är mamma som har gjort dom
Jag mår illa.

Inga kommentarer: