10 juli 2006

Blir sommaren 2006 något att minnas? -Knappast

Jag träffade barnen, minus det mest hunsade, i förra veckan. Min föresats var att inte luska eller snoka i hur de har det, men information fick jag ändå:

  • Ett barn kommer att gå på dagis hela sommaren
  • Kollo i nio dagar för de två äldsta
  • De får fortfarande inte lämna gården när de leker
  • Maten är tydligen enahanda. Samma trista käk dag ut och dag in
  • Mamma "bara jobbar" och har inte mycket tid över till sina barn

Det där med maten förvånade mig. Det jag vet om Hennes matlagning är att hon inte alls är dålig på att få till ganska bra mat.

Det där med jobbet förvånade inte. Hon brukar arbeta i hemmet när det går. Hennes sjukskrivning är tydligen över. Går jobbet före matlagningen, så kanske Hon borde tänka om och besinna det ansvar som Tingsrätten gav Henne när hon fick ensam vårdnad om barnen.

Annars ser det deprimerande ut. I Tingsrätten sade Hon att de skulle vara bortresta så mycket som möjligt för att den förskräcklige pappan inte skulle komma och skrämma barnen med sin blotta närvaro. Att det bara var ännu en av alla Hennes lögner förvånade inte.

Verkligheten blir att de i princip är fångar i hemmet eller på gården hela sommaren (minus nio dagar på Kollo) om nu inte Hon tar sig för att göra något med dem, förstås. Vad vi vet har detta ännu inte skett, men någon gång måste Hon väl låta något få hända barnen?

Men, det är klart. Sån är Hon.

Inga kommentarer: