01 april 2007

Kommer Soc att agera?

Vi har ju med obehag konstaterat att Hon slår barnen. Hon far till och med fram hårdare mot dem än deras pappa är misshandelsdömd för. Vid den förra träffen med barnen kom detta till kontaktpersonens kännedom.

Soc
Hon skulle ta upp saken med Soc, något som pappan redan hade gjort. Pappan hade då inte märkt eller hört någon som helst respons från dem, men när k-personen agerade blev det resultat. Pappan fick nämnligen vid en kontakt med Soc i veckan höra att han ska veta att de bryr sig om rapporterna. Tro inget annat.

Att pappan är trovärdig borde de ha insett för länge sedan, men bättre sent än aldrig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas innerligt att jag hade rätt i mina tidigare spekulationer, att soc. inte vill stå där i tingsrätten med nytvättade halsar.

Det är inget lätt projekt att vända en flodångare men frågan är ju om inte skutan börjat gira några grader?

I klartext: Att något kommer att hända. Att soc. agerar. Förhoppningsvis snart.

von Adler sa...

Det ena skovelhjulet har ju gått full fart back ett tag nu, dags att det börjar märkas på ångaren tycker jag.

Plastfarfar sa...

Vi vet ju inte vad som rör sig i sinnena på Soc, men iaf jag tror mig kunna spekulera i att de har insett att det här inte är ett typiskt fall.

Vi är också nästan säkra på att Fina Advokatbyrån inte heller vill se en vårdnadsrättegång.

Därmed inte sagt att skutan har vänt, men tummarna kan man ju alltid hålla.