20 februari 2007

Efter krisen

Barnens pappa ringde givetvis upp Henne dagen efter det förmodade sammanbrottet. Var barnen OK, eller krisade Hon igen?

Hon var lugn och ganska samlad, visade det sig. Det blev ett långt samtal där Hon öppnade sig och lämnade ut en hel del information.

Soc ringer varje vecka,
påstod Hon. En Viss Socialsekreterare kollar läget med jämna mellanrum. Enligt Henne är "samhällets press på ensamstående mödrar stor". Jag tillåter mig att tvivla på att Soc ringer runt till alla ensamstående mödrar varje vecka.

Men väl till de som bedöms vara i någon slags riskzon.

Nya vårdnadsbud
Pappan fick ett något ändrat vårdnadserbjudande. Hon ska fortfarande ha ensam vårdnad om barnen, men pappan erbjuds umgänge med två av barnen i taget under helgerna efter ett schema och med hela skaran var 4-5 helg. Då och då kan det bli frågan om att ha dem Onsdag till Söndag.

Pengarna!
Hon erkände oförblommerat att Hon verkligen behöver barn- hyres- och vårdnadsbidragen. Därför kan det inte bli tal om delad vårdnad, som ju skulle innebära att bidragen skrevs ned. (Hade pappan fått ha barnen halva tiden eller mer, uteblir v-bidraget helt, vilket Hon självklart är medveten om)

Men Hon erbjöd sig att kompensera pappan ekonomiskt ur dessa potter för de dagar han har barnen.

Vad pappan tycker och tänker om detta, kan vi förstås inte avslöja här. Vad jag tycker och tänker, håller jag också för mig själv.

Men i stora drag tror jag att ni kan tänka er linjerna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och vad jag tror och tycker får väl också förbli en hemlighet.
Denna "hemlighet" tror jag mig dela med pappan, plastfarfar och 97,5% av bloggens läsare, jag tror nämligen att tyckandet på den punkten är ganska, om än hemligt men dock, samstämmigt.

Plastfarfar sa...

Det hela är mångfasetterat.