14 juni 2007

Finn två fel

Den här bilden tog jag utanför Hennes bostad i eftermiddags. En god bild av hur mycket Hon tänker.





Den närmaste cykeln tillhör det av barnen som verkar ha stannat i växten. Hojen med barnsits är förstås Hennes. Den tredje är någon annans.







Vaddå två fel?
Ser ni inte? Cykelstället är modernt och seriöst. Cyklarna är ju låsta, barnets med ett betryggande modernt wirelås och Hennes har ju ett ekerlås (lite skymt av barnsitsen)

Jag snor dom på tio sekunder. Fem om jag har en assistent.

Hur f*n då?
Blindstyre. Ingen av cyklarna är ju säkrad till cykelstället. Kör fram, stanna till, lasta och lös det här med låsen i egen garagemiljö utan störande blickar. update: Den lilla cykeln behöver man bara skifta bakhjul på, så är den klar för en radannons i tidningen. Nåväl:

Lilla kuppen
Barnens farmor och jag synkroniserade oss med barnens pappa i eftermiddags. Han har tagit för vana att gå till sin gamla gård och leka med barnen en timme eller så, nästan dagligen, sen styvt en månad tillbaka. (Mer om detta i senare postningar)

Snopet blev det
Alla var nämligen sjuka utom det yngsta barnet, som var desto gladare för att det inte fanns någon konkurrent om pappans uppmärksamhet den här gången. Kul var det också att vi två dök upp. Barnens farmor fick en hoper teckningar, och vi fick en att ta hem till Helga när barnet hörde att Helga var dålig.

Missförhållanden, då?
Det framkommer ju alltid något nytt. Dont't worry. Ännu en sak vi inte kan återge framkom i eftermiddags. Otrolig och skrämmande om det nu stämmer. Därför avstår jag


Status på Sura gamla Katten får jag i morgon, knacka i trä. Det har varit sjukdom på veterinäreriet. Update fredag: Blodvärdena är OK, men sköldkörteln kräver medecinering

Inga kommentarer: