09 juli 2009

Dags igen

Jag har inte skrivit här på ett tag. Det har inte funnits mycket att berätta om, utom möjligen en kaotisk tågresa som mamman företog med alla fyra till släkten ett antal timmar bort. Där hade de de ganska bra med bad, utfykter och annat. (Det äldsta satt förstås framför datorn hela tiden) Hemresan blev minst lika kaotisk, har vi förstått. Ett inslag var tydligen att mamman hotade barnen med att de skulle bli avkastade från tåget om de fortsatte att bråka som de gjorde. Inte heller anmärkningsvärt när det gäller Henne. Nu fick jag det ur mig. Så detta:

Kollo
De två äldsta avreste idag till ett kollo. Temat tilltalar helt klart det yngre av de två. När det gäller det äldre är det mer tveksamt, men vi håller tummarna.

Regn
De här dagarna är bland de regnigaste i mannaminne på många håll i landet. Jag, gammal scout, håller för att 'det finns inte dåligt väder, det finns bara dåliga kläder'. Så även barnens pappa.

Dåliga kläder, var det
Ungarna avreste utan regnkläder. Det fanns helt enkelt inga hemma hos mamman. Hos pappan finns det regn- och höstkläder till alla barnen. Han har varit på mamman om saken och erbjudit sig att komma över med regnplaggen, men fått undanglidande svar. Nu heter det att mamman kan 'åka efter' med regnplagg åt barnen.

Det tror jag på lika mycket som ni, vänner.

Inga kommentarer: