18 maj 2008

Lördag enligt Henne

Som vanligt är informationen om Hennes liv och leverne inte heltäckande, men jag gör mig mödan att bara rapportera det vi är så gott som helt förvissade om. Exakt hur och varför vi blir förvissade lämnar jag därhän eftersom det blir repressalier utifall att Hon, en tämligen nischad internetanvändare, ändå skulle få korn på Hennes Nya Liv. Nåväl:

Restaurangmiddag
I går lördag firades en födelsedag på en krog i stan. Det var en av Hennes bekanta och affärskompanjoner som jubilerade. De började relativt tidigt på eftermiddagen, så Hon tog med barnen. Tre av fyra. Det fjärde var på kalas hos en kompis.

Vid pass femtiden skickade Hon helt sonika hem barnen från krogen. Nu var hon solo med de övriga festarna. Då kan iallafall jag tänka mig hur kvällen fortsatte.

De tre hemskickade fick klara sig själva (Det äldsta är inte ens tonåring) Titta på TV, spela och leka tills de blev trötta. Mamman och det av barnen som hade varit på kalas hade ännu inte kommit hem vid tiotiden, när de lade sig att sova.

Någon gång mellan kanske klockan tio i går kväll och nu på morgonen kom Hon hem. Liksom det av barnen som hade varit på kalas. Barnet var hemma hos Henne nu på morgonen, så h*n hade inte övernattat.

Kalasmysteriet
Barnet i fråga bara måste ha fått stanna kvar hos familjen det var kalas hos. Jag får inte ihop det annars. I så fall så hämtade mamman barnet på vägen hem från födelsedagsfesten vid en för oss okänd tidpunkt.

I det skick hon nu kan ha varit i.

Tursamt nog
Pappan jobbar den här helgen, men han hade tid mellan två skift att ta sig an barnen några timmar tidigt i går kväll. Men han visste förstås då inget om mammans sena hemkomst, eller var barnet som försvann till sitt kalas fanns.

Annars vete f*n om det inte hade blivit Socialjouren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja supa är tydligen viktigt!

Plastfarfar sa...

För Henne verkar nykterhet vara ett bristtillstånd...