14 augusti 2007

Arrogans

SåChic, Hennes advokat från Fina Advokatbyrån, har skickat ett förslag till uppgörelse inför den stundande vårdnadsrättegången, en tillställning som jag personligen tror att de vill slippa uppleva.

Erbjudandet
Mamman skulle ha fortsatt enskild vårdnad om barnen, men pappan skulle få "utökad" umgängesrätt.

Pratar SåChic med Henne?
När de bägge exmakarna har sonderat inför en eventuell uppgörelse, så har Hon nämligen varit mer generös mot pappan än så. Men det finns en gräns:

Bidragen
Hennes ledstjärna verkar vara bidragen. Får pappan för mycket vårdnad, eller tid, med sina barn så går ju bidrags- och understödsnivån ner. Det får den uppenbarligen på inga villkor göra.

Arrogans
Jag har personligen inte träffat SåChic, men kommer att göra det i egenskap av vittne i vårdnadsrättegången. Men jag har en bild av henne från olika protokoll och andra källor. Det är en segerviss och arrogant människa i sin yrkesutövning. Är man från Fina Advokatbyrån så ska man vinna, man har alltid rätt och motparterna ska inte bara förlora målet, de ska manglas.

Här hoppas jag verkligen att jag har fel: SåChic verkar vara mer mån om att vinna Hennes mål än hon är om det svenska rättsväsendets Mantra, att Barnens Väl Går Före.

SåChic gör det hon gör för pengar. Inte för barnen.

Jag skulle nog inte kunna ha hennes jobb.

Inga kommentarer: